חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרמת סינוס בירושלים

הרמת סינוס – הדרך הבטוחה להגדלת סיכויי ההצלחה של שתלים דנטליים.

על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה של שתלים דנטליים, ד"ר יואב אורבך וצוותו מבצעים ניתוח הרמת סינוסים במרפאת השיניים בירושלים.

בשורות הבאות מסביר ד"ר יואב אורבך על תהליך הרמת סינוס, מסביר על מי מתאים לטיפול, כיצד הוא מתבצע ואיך ניתן לשפר את סיכויי ההצלחה שלו?

אנחנו מאחלים לכם קריאה נעימה ובריאות איתנה ומודים לכם על הסבלנות.

מי מתאים להרמת סינוס?

על מנת להיות מועמד לביצוע שתל דנטלי, למתרפאים צריכה להיות כמות מספקת של עצם בלסתות שלהם על מנת לתמוך בשתלי טיטניום קטנים שמחליפים את שורשי השיניים האבודים.
על מנת לבחון את כמות העצם יש צורך בצילום של חלל הפה ובבדיקה של רופא השיניים.

היכן האזור הכי בעייתי בפה, זה שבדרך כלל מצריך הרמת סינוס?

רופאי שיניים מצאו כי האזור הבעייתי ביותר כשמדובר על כמות עצם מספקת הוא בלסת העליונה האחורית. ברוב המקרים הסינוסים יושבים ממש על גבי השיניים העליונות, המטופל נשאר לפעמים עם רק קיר דק של עצם בין הסינוס והפה כאשר השיניים אבדו או נעקרו.
הרמת סינוס מספקת לחולים פתרון לבעיה זו, ומאפשרת להם להיות מתאימים לשתלים. רוב המטופלים יכולים אפילו להתחיל עם טיפולי השתל הדנטלי באותו יום.

הרמת סינוס בירושלים - יואב אורבך

האם ניתן לשפר את הצלחת השתלות שיניים עם הרמת סינוס?

לפני שאנחנו במרפאתו של ד"ר יואב אורבך בירושלים מבצעים את הניתוח להרמת הסינוס, אנחנו מבצעים בדיקות נרחבות והתייעצות עם המטופל עצמו. בבדיקה היסודית תכלול סקירה של חלל הפה והלסת, ואז יבוצעו מספר צילומי רנטגן ותמונות דיגיטליות כדי לאסוף כמה שיותר מידע על הלסת והסינוס. זה יאפשר לקבוע את בריאותו של חלל הסינוס ואת המידות של העצם הזמינה. רק כאשר יש בידינו את כל המידע שצריך, נקבע האם הנבדק הוא מועמד טוב לפרוצדורת הרמת סינוס, אם כן אז יקבע תור לביצוע הפרוצדורה. כמובן כי הנחת המוצא והמחקר בתחום מראים סיכויי הצלחה משופרים של השתלות שיניים באמצעות הרמות סינוס, ולכן אנחנו בוחנים כל מקרה לגופו ומעריכים את סיכויי ההצלחה.

הרמת סינוס בירושלים

מהי הפרוצדורה הכירורגית של הרמת סינוס?

הרמת סינוס הוא הליך המתבצע אצלנו באופן שגרתי במרפאה. ניתוח הרמת סינוס מתבצע בהרדמה מקומית רגילה ואורך בין 90-120 דקות.

ד"ר יואב אורבך הוא זה אשר מבצע את הפרוצדורה, לצורך כך הוא מרים את החניכיים באזור האחורי של הלסת העליונה וחושף את העצם שמתחת. הוא מכין חלון קטן שמאפשר לו גישה לרקמת הסינוס, הוא מזיז בצורה עדינה את הממברנה של הסינוס ומרחיק אותה מהקירות של הסינוס. החלל הנותר ימולא עם חומר השתלת עצם שעם הזמן יהפוך לעצם של המטופל.

בהתאם לעובי העצם, כמות החומר המושתל ישתנה, אבל בד"כ ד"ר אורבך מוסיף מספר מילימטרים של עצם מעל הרצפה של חלל הסינוס. כאשר הוא מסיים, הוא יניח ממברנת קולגן מעל החלון על מנת לאפשר ריפוי מושלם של העצם, ויחזיר את החניכיים למקומם המקורי. מספר תפרים עדינים יונחו במקום, ויוסרו ללא צורך בהרדמה בפגישת הביקורת.

במקרים מסוימים, אם הרופא מרגיש שיש לך מספיק עצם כדי לייצב את השתל מיד, הוא ימקם את השתלים במהלך אותו ביקור. עם זאת, תצטרך להמתין בין ארבעה עד 12 חודשים עד שהשתל יתייצב בתוך הסינוס.

במקרים רבים יכול ד"ר אורבך לבצע הליך זעיר פולשני (minimally invasive) כדי לבצע את השתלת העצם לסינוס עם חתכים מינימליים בחניכיים וללא צורך ביצירת חלון בעצם, דבר זה מאפשר זמן התאוששות קצר יותר עם מינימום חוסר נוחות.

מהן ההוראות לאחר הרמת סינוס?

רוב המטופלים שלנו אינם חווים כאבים של ממש ולרוב הם מדווחים על מעט אי נוחות בעקבות ההליך.
לאחר הפרוצדורה צריך להשתדל שלא להתעטש או לקנח את האף, פעולות אלה יכולות לשחרר את התפרים או לגרום לעצם המושתלת לזוז ממקומה.
נפיחות באזור הניתוח יכול להופיע לעיתים, ומעט דם מהפה או האף יכולים גם הם להתרחש.
המטופלים מקבלים מרשמים לנוגדי כאבים, כמו גם אנטיביוטיקה ושטיפת פה לחיטוי ומניעת זיהום.
חשוב מאוד לעקוב אחר ההוראות שלאחר הניתוח ולהמשיך בצחצוח שיניים וחוט דנטלי בהתאם להוראות.
כמו כן, הקפידו להגיע לביקורת כמתוכנן.

איך ניתן להימנע מהרמת סינוס?

5 דרכים להימנע מהרמת סינוס

למרות שאנו מבצעים הרמת סינוס בירושלים באופן קבוע ובמקרים מסויימים הוא בלתי נמנע, אני רוצה לחלוק אתכם 5 דרכים שניתן למנוע את ההליך לחלוטין, דבר שמביא לחסכון בזמן יקר וכסף.

1. לפעמים מטופלים איבדו שן או שהיא נעקרה על ידי רופא שיניים אחר, והוראות ספציפיות לגבי "השלב הבא" לא נמסרו למטופל. פעמים רבות, אנשים חושבים שהזמן הוא לא גורם חשוב לאחר שהשן כבר נעקרה. אנו יודעים היום כי העצם הנותרת נספגת על ידי סינוס לאורך זמן וכי נפח העצם יקטן. במידה וזה יקרה אתם תצטרכו לעבור השתלת עצם בחלל הסינוס על מנת שיהיה עצם מספקת להחדרת שתל דנטלי.
עם זאת, במידה והשתל ממוקם בזמן, בדרך כלל 3 חודשים לאחר שהשן נעקרה אז בד"כ העצם עדיין קיימת ולא נספגה. מרווח זמן של 3-4 חודשים לאחר עקירת השן הוא הזמן האופטימלי למיקום השתל ובמקרים רבים יכול למנוע את הצורך בהרמת סינוס.

2 הכנסת שתל מיד לאחר העקירה לתוך המכתשית הטרייה של השן העקורה, יכולה למנוע את הצורך בהרמת סינוס במרפאת השיניים של ד"ר אורבך בירושלים. השתלים עצמם שומרים על העצם ובמידה והם מושתלים באופן מיידי הם יכולים לשמור על גובה העצם הקיימת. ייתכן שתצטרך עדיין השתלת עצם סביב השתל הדנטלי כדי למלא את החללים סביב השתל החדש, מכיוון ששתלים הם בדרך כלל צרים יותר מהשן שנעקרה. מדובר על  השתלת עצם קטנה שאינו מצריך פעולה כירורגית נוספת. אם אפשר לבצע "שתלים ביום אחד" הם האלטרנטיבה הטובה ביותר.

3. במקרה ולא ניתן לבצע "שתלים ביום אחד" עקב זיהום פעיל למשל, אז מה שאנחנו מציעים הוא לעקור את השן ולבצע השתלת עצם בתוך המכתשית של השן פעולה הנקראת "שימור מכתשית". שימור מכתשית הוא שתל עצם שממלא את כל החלל שבו הייתה השן. השתלת העצם אינה דורשת ניתוח נוסף ומבוצע באותו פגישה. השתלת העצם מונע מהסינוס לספוג את העצם הנותרת, ומאפשר לנו לחזור תוך 3 חודשים ולמקם שתל באורך רגיל.

4. לפעמים אפשר למקם 2 שתלים קצרים יותר ולחבר את הכתרים כדי להוסיף יציבות, במקום החדרת שתל בודד ארוך. במקרה זה אנו נמנעים מן הצורך בהליכי סינוסים נרחבים, על ידי הצבת 2 שתלים שיש להם יותר שטח מגע עם העצם מאשר שתל אחד בודד. חשוב למצוא רופא שיניים בעל ניסיון עם שתלים אלה  ושמכיר את הדרישות הספציפיות.

5. ד"ר אורבך הוא אחד המנתחים הראשונים בישראל להשתמש במערכת ורסה Vesrah מארה"ב המהווה גישה זעיר פולשנית להשיג את  הגובה הנדרש למיקום שתלים באזורי הסינוס. אנחנו יכולים לקבל כמויות משמעותיות של העצם ללא צורך להרים את החניכיים וביצוע הליך נרחב כמו הגישה הקלאסית לביצוע הרמת סינוס. למידע נוסף על מערכת Versah לחץ כאן.

הרמת סינוס בירושלים אצל ד"ר יואב אורבך

ניתן לקבוע אצלנו תור בטלפון ובטופס ליצירת קשר באתר.

זכרו כי החלטה לביצוע הרמת סינוס צריכה להתבצע לאחר בדיקה מקיפה של רופא השיניים יחד עם צילומי הרנטגן ותמונות דיגיטליות שישפכו אור על המקום.

התקשר אלינו היום וקבע פגישת התייעצות עם ד"ר אורבך, כדי לברר אם אתה מועמד להרמת סינוסים.

תפריט נגישות

יש דברים שלא כדאי לחכות איתם..
       התקשרו עכשיו, או השאירו פרטים
ותתחילו לחייך.