Search
Close this search box.

ציפוי חרסינה לשיניים

ציפוי חרסינה לשיניים מעניק לשיניים מראה טבעי של השן. ציפויי החרסינה עוטפות את השן בחרסינה בעובי של 0.3-0.5 מ”מ. בעבר עיצוב החרסינה נעשתה על ידי טכנאי שיניים שדרשה עבודת אומנות וכיום ניתן לעשות זאת גם באמצעות מחשב וחריטה. לאחר הכנת הציפוי, החרסינה עוברת תהליך של אפיה בתנור מיוחד. המראה הטבעי של החרסינה היא בשל השקיפות שבו דומה מאוד לאמאייל הטבעי של השן. הציפוי מודבק אל השן בדבק מיוחד. ניתן לצפות שן אחת או מספר שיניים בהתאם לצורך, הבחירה של צבע הציפוי לרוב יעשה בהתאם לצבע השיניים בפה על מנת להשיג אחידות. יש הבוחרים צבע בהיר יותר וזאת בתנאי שנעשים מספר שיניים קדמיות להשגת אחידות בפה. בניגוד להלבנת שיניים, צבע החרסינה נשאר אחיד לאורך השנים.

יתרונות של ציפוי שיניים מחרסינה

ציפויי שיניים באמצעות חרסינה בעל יתרונות רבים, הציפוי נשאר לאורך שנים רבות ויכול להגיע ל – 15 שנה ויותר. ההחלפה תהיה בעקבות שינויים בפה כגון התבגרות, נסיגת חניכים או אובדן שיניים וכדומה. הצבע אינו דוהה או מתחלף, ניתן לצפות שן אחת או מספר שיניים בהתאם לצורך,  החרסינה מודבקת על השן ואינה זזה או נופלת לאורך השנים.

האם טיפול ציפויי חרסינה מתאים לכל אחד?

ציפויי החרסינה מתאימים כמעט לכל ובתנאי שמדובר בשיניים הטבעיות וששיניים אלו לא עברו טיפולי שורש. במקרה של שיניים שעברו טיפול שורש יהיה צורך בביצוע כתרים, שהכתרים עם ציפויי חרסינה. כך מתקבל מראה אחיד הנראה טבעי ולא ניתן יהיה להבחין איזו שן היא בעלת כתר או ציפוי ואיזו היא שן טבעית.

לכמה זמן מחזיק טיפול ציפויי חרסינה?

אחד היתרונות של ציפוי חרסינה הוא העמידות לאורך שנים רבות ונחשב לארוך ביותר ביחס לכל סוגי טיפולי השיניים האחרים.

הצורך בהחלפת ציפויי חרסינה נובע בעיקר בשל שינויים המתרחשים בחלל הפה, בשל גיל או מצב בריאותי כגון נסיגת חניכיים, התפתחות עששת, אובדן שיניים והרגלי התנהגות שונים הבאים לידי ביטוי בחלל הפה.

סיבוכים ותופעות הלוואי

מאחר שהציפויים מתבצעים על שיניים בריאות, לרוב אין סיבוכים. הסיבוכים שיכולים להופיע והם נדירים, רגישות של השיניים לקור ולחום, שלרוב עובר תוך זמן קצר יחסית, לעיתים נדירות זה יכול להתפתח לטיפול שורש.

למי מתאים ציפוי חרסינה לשיניים?

הציפוי מתאים לכל מי שמבקש לשפר את המראה האסתטי של שיניו, לרוב ציפוי שיניים חרסינה נעשה במקרים של שיניים שבורות, או סדקים בשיניים, שיניים עקומות בצורה מינימליסטית או רווח בשיניים. יש בוחרים לעשות ציפוי לשיניים בגלל גוון עכור או מוכתם של השיניים.

כדי לבצע ציפוי חרסינה , ציפוי למינייט, או כל ציפוי אחר, יש לעמוד בקריטריונים הבאים, בריאות הפה והחניכיים, במקרים של חניכיים מודלקות לא יוכלו לעשות ציפוי חרסינה. חשוב להקפיד על היגיינת הפה לאחר הטיפול וזאת כדי למנוע זיהומים. בנוסף, אם אתם סובלים מבעיות כגון זיהום בשורש השן או עששת, לא תוכלו לבצע ציפוי לשניים. ויש קודם לטפל בבעיות הקיימות. גם אנשים הסובלים מחריקות שיניים לא יוכלו לבצע טיפול ציפוי חרסינה לשניים בשל הסיכון שהחרסינה עלולה להישבר או להיסדק. ישנם מקרים שהרופא יוכל לטפל בחריקת שיניים, כך שלאחר הטיפול ניתן להתאים ציפוי חרסינה.

רופא שיניים יציג לפניכם את התוצאה שאמורה להתקבל בסיום הטיפול.  חשוב שתוכלו לקבל את המידע המקיף ולשאול שאלות על הטיפול.   

עובדות שחשוב לזכור לפני התהליך

ציפוי שיניים הוא טיפול קבוע ואינו זמני, הרופא כחלק מהטיפול מסיר שכבת אמייל של השן. ולכן חשוב שתהיו בטוחים שאתם מעוניינים בתהליך, זהו טיפול אל חזור.  קחו לכם את הזמן הנדרש כדי לבדוק את כל המידע אודות ציפוי שיניים מחרסינה ורק לאחר שיש בידיכם את כל המידע, בחרו ברופא שיניים שיבצע עבורכם את הטיפול.

מחיר ציפוי החרסינה

אחת השאלות הנשאלות הוא מחיר ציפוי חרסינה לשיניים. אין מחיר אחיד ומחיר יקבע בהתאם לטיפול הנדרש, כמה שיניים ובהתאם לפרמטרים אישיים של המטופל. ולכן על מנת לקבל הערכת מחיר, חשוב להגיע למרפאת השיניים ולאחר אבחון, לקבל את המחיר המדויק.

לסיכום

ציפוי חרסינה הפך לדרך יעילה באמצעותה ניתן לשפר את איכות החיים. כיום התפתחויות טכנולוגיות הביאו לכך שהטיפול מתאים בכל גיל ואינו יקר כפי שהיה בעבר.

תפריט נגישות

יש דברים שלא כדאי לחכות איתם..
       התקשרו עכשיו, או השאירו פרטים
ותתחילו לחייך.