חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אול און 4

שיטת אול און פור היא שיטה של השתלת שתלים בפה החוסכת השתלת סחוס או הרמת סינוס. לא פעם אנו נזקקים להשתלת שיניים, אבל בחלק מהמקרים השתלת שיניים אפשרית רק לאחר השתלת סחוס. מה שהופך את התהליך ארוך ומתסכל ואף יקר יותר. שיטה שפותחה על ידי דוקרט פאולו מאלו מפורטוגל מאפשר ברוב המקרים להימנע מהשתלת סחוס.

מה בעצם כוללת שיטת אול און 4 ALL ON 4))

שיטת אול און 4 הוא הליך בו מושתלים ארבעה שתלים בלסת, שני שתלים ישרים בקדמת הלסת ושני שתלים בחלק האחורי של הלסת בהטייה ועליהם בונים גשר המשקם את כל הלסת. ביום ההשתלה מקבל המטופל גשר זמני על כל הלסת. לאחר חצי שנה מחליפים את הגשר הזמני בגשר קבוע.

שיטה זו נועדה לעקוף השתלת סחוס או מכשולים אחרים שמונעים השתלת שיניים ובשיטה זו למעשה ניתן לעשות שיקום קבוע כאשר נתקלים במצב של חוסר עצם של הלסתות.

ישנם מקרים ששיטה זו מאפשרת השתלת שיניים בלסת עליונה. בשיטה זו השתלים מושתלים בחלק האחורי בהטייה ובקדמת הסינוס בצורה ישרה, וכך נמנע הצורך בהרמת רצפת הסינוס.

לפי מחקרים שנעשו שיטה זו בעלת שיעור הצלחה גבוה גם לאחר 10 שנים לאחר ההשתלה.  ולכן שיטת “4 ALL ON”  לשחזור לסת תחתונה מהווה פתרון מעשי.

יתרונות וחסרונות של שיטת אול און 4

אול און פור המשמעות היא שכל השיניים למעשה נתמכים על ידי ארבעה שתלים בלבד. שיטה דומה היא אול און סיקס שבשיטה זו יעדיפו רופאי השיניים לבצע 6 שתלים ועליהם להניח גשר עם כל השיניים, ובסה"כ 12 שתלים בכל הפה.

לפי שיטה זו הצבת השתלים תאפשר לקבע את הגשר בפה. הקיבוע של השתלים בחלק הפנימי של הלסת מתבצע בזווית המאפשר להגדיל את כוח יציבות השלים בפה, ובכך להימנע מהשתלה של עצם או הרמת הסחוס בפה. בחלק הקדמי של הפה מושתלים שני שתלים המסייעים לקיבוע התותבת בפה. ועל ארבעת השתלים מרכיבים גשר ובו עד 12 שיניים. כך, בשיטת אול און פור יכניסו 4 שתלים בלסת עליונה וארבעה שתלים בלסת תחתונה. והמשמעות היא שבמקום להיות עם תותבת בפה או להיות במצב של פה ללא שיניים, ניתן לצאת עם מערך שיניים מלא, וללא הסבל של התותבות. יש לקחת בחשבון שבחצי שנה הראשונה יש גשר זמני עד לקליטה מלאה של השתלים בעצם הלסת ורק לאחר חצי שנה יקבעו את הגשר באופן מלא.

יתרון של שיטת אול און פור

האפשרות לבצע השתלות שניים לאנשים שעד היום לא ניתן היה לבצע השתלות בשל הצורך בהשתלת עצם או הרמת סחוס וכל זה ניתן לעשות ביום אחד בלבד.

חסרונות שיטת אול און 4

גם לשיטת אול און 4 יש חסרון.
והחיסרון המשמעותי של שיטה זו היא שכל השתלים חייבים להתקבע בצורה מלאה בפה. במידה ושתל אחד לא נקלט היטב המשמעות היא שכל הגשר אינו מקובע היטב ואין לו על מה להיאחז. כיום מאחר שמדובר בשיטה יחסית חדשה ידוע על 5% מהמקרים שאינם מצליחים. בנוסף, שיטה זו חדשה ולכן לניסיון יש משמעות אדירה על הצלחת התהליך. ולכן חשוב שתבדקו מי מבצע את הטיול וכמה ניסיון יש לו בשיטה אול און 4.

איך עובדת שיטת אול און פור?

ציפוי שן נעשה באמצעות חומר דק היושב על השן ולכן לרוב נדרשת הכנת משטח השן שכולל שיוף של משטח האמייל במטרה שהציפוי יאחז היטב על השן. ישנם מקרים בהם נדרשת השחזת שיניים לפני הציפוי ואלו במקרים בהם השן היא בעלת עובי, וזאת על מנת למנוע שהציפוי יביא לשיניים בולטות מדי. ברוב המקרים נדרש רק שיוף של השן. השכבה שמוסיפים לשן הוא שתי עשיריות המילימטר בערך.

ד"ר יואב אורבך הוא בעל תואר שני בלימודי רפואת שיניים מאוניברסיטת לומה לינדה בקליפורניה , בעל ניסיון רב בהשתלת שיניים לפי שיטת אול און 4 . אנו מזמינים אתכם לבוא ולבדוק התאמה לשיטה. ולהיפטר מהתותבות ולצאת עם פה מלא חיוך. התקשרו או השאירו פרטים בטופס ונחזור אליכם בהקדם.

תפריט נגישות

יש דברים שלא כדאי לחכות איתם..
       התקשרו עכשיו, או השאירו פרטים
ותתחילו לחייך.