חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יישור שיניים שקוף

יישור שיניים שקוף

השיניים של האדם ממולנו הוא הדבר הראשון שאנו נראה, אין צורך להסביר כיצד זה משפיע עלינו שאנו לא יכולים לחייך בפה מלא, וכמה זה יכול לפגום בביטחון העצמי שלנו.  מעבר לשיפור מראה החיוך, אך זו לא התועלת היחידה של טיפול אורתודונטי.

מהו יישור שיניים שקוף או גשר שקוף?

יישור שיניים שקוף היא שיטת טיפול ליישור השיניים המתבצע באמצעות סדרה של פלטות שקופות ודקות (הנקראות קשתיות ומאפשרת למטופלים לבצע יישור שיניים ללא הריבועים המוכרים וכך הטיפול נעשה באופן דיסקרטי וכמעט בלתי נראה.

מעבר ליתרון של חיוך יפה , יישור שיניים תורם מאוד לשיפור תפקודי הפה, יכולת לשמור על שיניים וחניכיים בריאות ומניעה של שחיקה של השיניים. לחלק מהאנשים היא תורמת גם ליעילות הלעיסה.

האם הליך יישור שיניים שקוף מתאים לכל אחד?

יישור שיניים עם קשתיות שקופות החל כטיפול המותאם בעיקר למבוגרים המעוניינים ליישר את השיניים מתוך הנחה של חוסר נוחות להסתובב עם ברזלים על השיניים. עם זאת הטיפול מתאים לכל המטופלים ולכל ליקויי הסגר, מרווחים, צפיפות, לסת צרה ועוד

כמובן שהרופא יקבע את התאמת התוכנית למטופל בהתאם למצב החניכים וצפיפות העצם ולתוצאה הסופית שתושג בסוף התהליך. יחד עם זאת חשוב להבין כי הצלחת הטיפול תלויה רבות בשיתוף הפעולה של המטופל בהרכבת הקשתיות במהלך רוב שעות היממה.

איך בוחרים רופא ליישור שיניים ומה חשוב לדעת?

האורתודונטיה הינו תחום נפרד ושונה מרפואת השיניים הכללית. רופא אורתודנט הוא רופא שעבר התמחות ביישור שיניים בנוסך ללימודי רפואת השיניים, ועבר בחינות לקבלת רישיון מומחה. לכן חשוב לפנות למומחה אורתודנט בעל ניסיון בתחום.

יישור שיניים בשיטת Invisalign - אינויזליין

יישור שיניים שקוף בשיטת אינוזליין מתוכנן הטיפול כלול באמצעות הדמייה בתוכנה ייעודית במחשב בהתאם  להדמיה  ולאחר אישור האורתודנט , נבנים עבור המטופל סדרה של פלטות שקופות , הנקראות קשתיות. המטופל במהלך הטיפול יחליף את הקשתית בהתאם להוראות האורתודנט , וכך מתקבלת תנועה הדרגתית של השיניים עד להשגת עמדת השיניים הרצויה.

התכנון הדיגיטלי בשילוב טכנולוגיית ההדפסה בתלת ממד וההתאמה האישית מאפשרת טיפול גם במקרים מורכבים.

היתרונות בטיפול בשיטה זו

 הקשתיות שקופות וכמעט שלא ניתן להבחין בהן במהלך הטיפול ולכן לא פוגעות באסתטיקה. הקשתיות אינן פןצעות את הרקמות בפה, ניתן להוציא ולצחצח שיניים ואוכל לא נתקע על הקשתיות. ואין מגבלה על אוכל שנתקע בשיניים או דביק.

חסרונות השיטה

הטיפול מחייב שיתוף פעולה מלא מצידו של המטופל – המטופל נדרש להרכיב את הקשתיות מעל 20 שעות ביממה. והטיפול יקר מגשר ברזלים.

יישור שיניים גשר פנימי – אינקוגינטו incognito braces

ביישור שיניים פנימי  הסמכים המתכתיים מודבקים בצידן הפנימי של השיניים במקום בצידן החיצוני.
בדומה לסמכים החיצוניים מקשקות בניהן קשתות מתכת דקות המפעילות כוח על השיניים.

היתרונות של שיטה היא בראש ובראשונה האסתטיקה לא רואים את המכשור.

החסרונות הם שתהליך ההסתגלות ארוך וכואב שיכול  להפריע לדיבור ולאכילה, למרות שבהמשך הטיפול מרבית המטופלים מתרגלים לגשר ולא מרגישים בו.

חסרון נוסף הוא עלות טיפול שהיא יקרה משמעותית בהשוואה לגשר חיצוני רגיל.

יישור שיניים באמצעות סמכים העשויים חרסינה

בדומה לברזליים המודבקים על השיניים ניתן להדביק סמכים העשויים מחרסינה, הם פחות מורגשים אבל עדין ניתן להבחין בחוטי המתכת המקשרים בניהן.

תפריט נגישות

יש דברים שלא כדאי לחכות איתם..
       התקשרו עכשיו, או השאירו פרטים
ותתחילו לחייך.