חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ציפוי למינייט לשיניים – המדריך המלא והמעודכן

בוודאי יצא לכם לשמוע את הביטוי למינייט, ושאלתם את רופא השיניים שלכם במה מדובר. למינייט יחזיר לכם את החיוך המושלם. ולכן אם אתם סובלים משיניים לא ישרות או שהשיניים שלכם כבר לא לבנות כמו פעם, ציפוי לשיניים יכול להיות פתרון מצוין עבורכם. כשמו הוא ציפוי שעטוף את השיניים בחומר שבעזרתו ניתן לעצב שיניים מלאות ולבנות. אבל נתחיל בסקירה אודות ציפוי למינייט לשיניים, אלו מגוון בעיות ניתן לפתור באמצעות הליך זה, למי הוא מתאים ומהם היתרונות והחסרונות בהליך זה.

למי מתאים ציפוי למינייט לשיניים?

פגיעה באסתטיקה של השיניים, שן שבולטת, רווחים בין השיניים, שיניים צהובות ופגמים אחרים בשיניים, יכולה להוות פגיעה באיכות החיים וירידה בביטחון העצמי, הפחד לחייך או להסתיר את החיוך. פגמים בשיניים ניתן לתקן באמצעים שונים כגון יישור שיניים או השתלת שיניים אבל טיפולים אלו לא תמיד מתאימים או יפתרו את הבעיה. כיום יש פתרון קל ומהיר יותר שיכול לתת מענה למגוון של בעיות הפוגעות באסתטיקה של הפה. ציפוי למינייט כולל הוספה של שכבת ציפוי דקיקה על השיניים הקיימות. ההליך מאפשר להנות מקו אחד של שיניים בצבע לבן.

היתרון של ציפוי למינייט הוא החומר שמצד אחד הוא בעל רמת קושי גבוהה מאוד ומצד שני הוא דק מאוד. הציפוי אינו ניזוק ואינו מוכתם בקלות. ומכאן שהציפוי שומר על מראה שיניים לאורך שנים רבות וזאת כמובן בתנאי שאנו שומרים על היגיינת הפה, נמנעים  מעישון ודואגים לשטיפת הפה לאחר משקאות מכתימים כגון קפה או תה.

למינייט – מהו החומר?

למינייט החומר שעוטף את השיניים אבל למעשה ההליך של ציפוי השיניים, בא מהמושג למניצה שבא מעולם הפרקט ומעולם המשרד. אנו עוטפים נייר בתהליך למינציה שדואג לשמור על הנייר. ההליך של ציפוי השן בחומר שהופך להיות חלק מהשן כולל שילוב של חומרים קרמיים יחד עם תוספות שונות המקנים לחומר את המראה המבוקש של דמוי שן חרסינה ויחד עם החוזק של החומר.

יתרונות וחסרונות של ציפוי למינייט לשיניים

אחד היתרונות הגדולים של למינייט הוא היכולת לשקם פה שהשיניים בו עקומות או שיש רווחים גדולים. ולהעניק לפה מראה של שיניים אחידות וישרות. את הציפוי ניתן להניח גם על גשרים או כתרים שיש בפה. בנוסף לכך, ההליך עצמו הוא מהיר ויחסית לא יקר, ולרוב הוא מבוצע ללא הרדמה.

החיסרון של ההליך, שהוא יכול לכסות על פגמים קטנים, למשל רווחים גדולים בפה או שיניים עקומות מאוד הציפוי לא יתאים, והוא לא יכול להעלים שיניים צהובות או חומות מאחר שהציפוי הוא שקוף והאור חודר דרכו. הציפוי הוא לכל קשת השיניים ולא ניתן לצפות שן בודדת.

ההכנות לציפוי למינייט

ציפוי שן נעשה באמצעות חומר דק היושב על השן ולכן לרוב נדרשת הכנת משטח השן שכולל שיוף של משטח האמייל במטרה שהציפוי יאחז היטב על השן. ישנם מקרים בהם נדרשת השחזת שיניים לפני הציפוי ואלו במקרים בהם השן היא בעלת עובי, וזאת על מנת למנוע שהציפוי יביא לשיניים בולטות מדי. ברוב המקרים נדרש רק שיוף של השן. השכבה שמוסיפים לשן הוא שתי עשיריות המילימטר בערך.

כמה זמן מחזיק הציפוי והאם יש צורך לחדש אותו?

ציפוי למינייט לשיניים יכול להחזיק לשנים רבות וזאת בתנאי שהשיניים מתפקדות היטב, חשוב לשמור על היגיינת הפה, צחצוח שיניים, ניקיון הפה לאחר שתיית משקאות מכתימי שיניים כגון קפה, קולה או תה. ולהשתמש במשחה איכותית המסייעת להסיר לכלוך מן השן. חשוב לבקר אצל שיננית פעמיים בשנה לשמירה על היגיינת הפה.

שיטות נוספות לשיניים לבנות

ישנן שיטות רבות להלבנת שיניים, הבהרת שיניים או ציפוי של השיניים בחומר קרמי בדומה לציפוי למינייט. חשוב להתאים את הטיפול המתאים ביותר עבורכם. למשל הבהרת שיניים יביא לשיניים לבנות, אבל הוא אינו מטפל בפגמים של שיניים עקומות או מילוי רווחים בשיניים. בכל שיטת טיפול חשוב ללמוד על היתרונות ועל החסרונות של הטיפול שתבחרו ולבחור את המרפאה המתאימה ביותר לטיפול.

לסיכום, ניתן לומר כי ציפוי למינייט לשיניים בעל יתרונות רבים, על פני האלטרנטיבות הקיימות כיום. ויש לבדוק אם הוא מתאים למצב השיניים מאחר שישנם מקרים בהם שיטת הטיפול לא תתאים בשל פגמים שקשה להתמודד עימם באמצעות ציפוי למינייט בלבד.

עלות תהליך ציפוי השיניים?

עלות ההליך של ציפוי השיניים בלמינייט תלוי בהיקף הטיפול הנדרש ומושפע ממצב השיניים. המחיר נגזר גם מכמות השיניים שעליהם שמים את הציפוי. ניתן לצפות ארבע שיניים קדמיות או לצפות את קשת השיניים כולה. יש לקחת בחשבון שטיפול זה יקר יחסית אל מול האלטרנטיביות הקיימות כיום. אבל ההליך משתלם מאחר שהוא מחזיק לשנים רבות.

על ההבדל בין ציפוי למייניט להלבנת שיניים

הלבנת שיניים הפך לשם דבר בשנים האחרונות. הלבנת שיניים כוללת "טבילת השן בחומר מחמצן, הלבשה על השן פלטה מיוחדת שיש בה את החומר, המסלק משכבת השן העליונה את הכתמים ומחזיר לשן את המראה הטבעי שלה. יש לקחת בחשבון שלכל אדם גנטיקה שונה והצבע של השיניים נגזר מאותה גנטיקה.

ציפוי למינייט שהוא ידוע גם בשם הבהרת שיניים הוא הליך שבו מצפים את השן הקיימת בחומר חזק, המעניק לשן מראה של חרסינה. לפני הלבשת הציפוי מוסרת מן השן שכבה דקה של ציפוי אמייל טבעי, ישנם מקרים שבהם נדרשת השחזה של השיניים. החומר המוצמד לשן הוא חזק והופך להיות חלק בלתי נפרד מהשן.

ד"ר יואב אורבך משתתף באופן תדיר בכנסים רפואיים בינלאומיים כדי ללמוד את הטכניקות החדישות ביותר לטיפול בציפוי לימינייט. אנו מזמינים אותך למרפאתנו לבדוק התאמה לטיפול ציפוי לימינייט.

תפריט נגישות

יש דברים שלא כדאי לחכות איתם..
       התקשרו עכשיו, או השאירו פרטים
ותתחילו לחייך.